Verpleegkundige goes USA: Eindelijk.... daar ben ik weer!

Thursday, July 10, 2008

Eindelijk.... daar ben ik weer!

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor hun steun en aandacht van het afgelopen jaar. Ik heb vele virtuele momenten van aandacht van jullie gekregen en dat heeft mij en Marc erg goed gedaan. En gelukkig gaat het erg goed met mij. Ik ben nog niet klaar met de behandelingen maar heb het ergste absoluut achter mij liggen en ben momenteel weer bezig met het opbouwen van mijn (ons) leven.

Maar nu weer over naar de orde van de dag.
Een veel gestelde vraag is of onze plannen om naar de USA te emigreren nog doorgaat. En al die tijd heb ik geantwoord dat ik dat nog niet weet. Ik wil eerst mijn leven hier weer goed op de rails hebben, alle behandelingen afgesloten hebben en goed in mijn vel zitten.
Ook speelt natuurlijk mee of ik in de USA nog verzekerbaar ben en of maatschappijen mij kunnen uitsluiten voor alles wat met borstkanker te maken heeft.
Ik heb hier al wel iets onderzoek naar gedaan maar moet daar echt even flink mee aan de slag om uit te zoeken hoe de vork precies in de steel zit.

Ik heb afgelopen week wel de papieren ingevuld om mijn (NCLEX)license niet te laten verlopen maar bij de laatste check op bij de Board of Nursing hadden we het nog niet verwerkt. Maar ik nog tot eind van de maand. Ik geef OGP nog een week en als het dan nog niet rond is ga ik maar weer eens aan de bel trekken!
Verder komt mijn priority date steeds dichterbij. Ze zijn nu bij maart 2006 en mijn datum staat op oktober 2006. In ieder geval starten ze in het nieuwe fiscale jaar (begint in oktober) weer met 'issuen' van data. Ik hoorde van Marc dat hij op Hammond Law gelezen heeft dat er ook nog een nieuw wetsvoorstel ligt en als die er doorheen komt starten ze eind augustus weer met 'issuen' van data.
En dat is eigenlijk wel mijn Amerika nieuws, de kanker heeft de beslissing over wel/niet vertrekken bemoeilijkt maar zelfs als ik geen kanker had gekregen zouden we nog steeds in Nederland wonen omdat mijn priority date nog niet aan de beurt is!

Wie al wel in de USA wonen (sinds een week of drie) zijn mijn vriendinnetje Ans en echtgenoot Remy. Zij hebben de DV Lottery gewonnen vorig jaar en afgelopen midden juni vertrokken richting hun American Dream. Ans is ook verpleegkundige en, net als ik, in het bezit van de gewilde NCLEX license en Ans start volgende week in een ziekenhuis in Arizona. Heel spannend! Ben benieuwd naar haar verhalen....

1 Comments:

At 8:20 AM, Anonymous Anonymous said...

Ι thіnk thе admin of thіs web site is in
faсt ωοгking hard foг his
ωeb pagе, for the геason that here every
ԁata iѕ quаlіty baѕed
data.

Vіѕit my website ... Rеsіstance Of A Resistor (Http://Www.Ukad.Org/)

 

Post a Comment

<< Home